Kargozari Dakwah di Amerika (USA)


Suatu hari ada tiga orang Jamaah Tabligh menemui seorang lelaki Negro gangster yang memeluk Islam. Lelaki itu berada di tengah-tengah kumpulannya yang duduk di suatu meja. Dengan wajah bengis, ganas dan badan yang dipenuhi tato , dia mendengarkan si tabligh ini menerangkan tujuannya, tiba-tiba seorang dari mereka bukan lelaki Islam mengeluarkan pistol dan membenamkan ke perut si jamaah tabligh itu, sambil berkata, “... cepat katakan..., God bless America ! ”

“... Kamu yang katakan Allahu Akbar !..” Jawab spontan si Jamaah Tabligh itu dengan tegas dan keras. tanpa rasa takut sedikitpun .

Si Negro itu mengulangi lagi, tetapi dijawab oleh si tabligh itu dengan kata yang sama tetapi lebih tegas dan keras lagi, sehingga beberapa kali. Tetapi rupanya kata-kata Negro itu makin perlahan dan terasa tangannya yang memegang pistol itu mulai gemetar. Makin longgar dan akhirnya pistol itu terlepas dari tangan lalu jatuh.
Kata si Jamaah Tabligh, “Sebenarnya kami ke sini untuk membawa perdamaian. Menerangkan ke Esaan Allah. Yang disampaikan melalui penyampainya Muhammad SAW, membawa risalah melalui bukunya Al-Quran supaya percaya kepada ketentuan dan hidup sesudah hidup ..! ”

Cetusan kata-kata yang membangkitkan semangat berfikir kepada kumpulan gangster di meja itu, yang akhirnya menyebabkan mereka memutuskan memilih Islam sebagai pedoman hidupnya dan dakwah maksud hidupnya ....”

Subhanallah ....


islam di Amerika USA

0 Response to "Kargozari Dakwah di Amerika (USA)"

Post a Comment

Google+ Followers