5 Pelajar Kolej Colombia Memeluk Islam

Teramat gembira dan mari sujud syukur. Segala puji bagi Allah. 5 Pelajar kolej ini memeluk Islam. Allah jadikan jemaah malaysia di Columbia ini asbab hidayah mencurah-curah.

Sahabat saya cerita melalui phone kerana masih berada di sana.. Bila mula-mula mereka sampai. Mereka cari orang Islam. Ziarah orang Islam.

Tapi orang bukan Islam ramai-ramai masuk surau. Ramai-ramai tanya. Are u jesus? Mereka hairan tengok kenapa mereka sanggup datang dari Malaysia. Bersihkan surau yang buruk dan macam nak roboh.

Semenjak hari tu sehingga hari ini tidak berhenti orang datang Masjid. Mereka buat jamuan untuk semua orang kampung Islam dan bukan Islam.

Mereka bawa hadiah tudung dan telekung. Semuanya habis dihadiahkan. Lelaki itu penterjemah jemaah Malaysia.

Hati mereka sangat lembut. Wanita ini sangat dahagakan Islam. Hati mereka lembut. Benarlah bila kita bergerak jumpa manusia baru kita faham erti dan nilai seorang manusia...Seorang Islam disebalik mereka tersimpan hidayat untuk ribuan orang lain. Satu keputusan dalam hidup, memberi kesan kepada semua anak,cucu, keturunan kita seterusnya. Tuan puan Islam, asbab moyang kita yang telah memilih Islam. Jika kita hargai dan sebarkan Islam ini insyaAllah itulah bakal nasib yang Allah tentukan buat anak dan cucu cicit kita.

Ya Allah terima kasih atas nikmat yang mencurah-curah ini
-Ustaz ebit lew


moslem colombia

0 Response to "5 Pelajar Kolej Colombia Memeluk Islam"

Post a Comment