Saya Lihat Tangan Saya Sudah Terbakar

Alhamdulillah sewaktu khuruj ana bertemu dengan seseorg yg bernama pak yakub..
Tangan beliau penuh dengan luka bakar..
Org kampung tsb sudah menganggapnya gila..
Ana mencoba bertanya kpd beliau prihal apa yg terjadi..
Tetapi beliau tdk mw mencritakan..
Mk ana khidmat makanan kpd beliau..
Selesai makan ana bertanya maka beliau mencritakan karghujari beliau..
Pak yakub:
Suatu malam saya bermimpi kedua org tua saya masuk neraka..
Kdua ortu saya menjerit minta tlg kpd saya agar menolong mrk..
Tolong kami nak..
Tolong kami nak..
Tolong kami nak..
Mk saya julurkan tangan saya utk menolong kdua org tua saya..
Begitu saya bangun dr tidur, saya lihat tangan saya sudah terbakar..
Saya langsung menjerit ketakutan.
Istri saya langsung mengatakan saya gila krn telah membakar tangan saya sendiri..
Lalu istri saya menceraikan saya..
Dan anak2 pun dibawa dia..
Setiap kali saya mau tidur selalu teringat akan mimpi itu,takut mimpi itu akan datang lagi..
Sehingga saya tdk berani tidur selama hampir 4 bulan..
Dan sekarang seluruh kampung saya mengatakan saya org gila..

Mk ana mencoba utk tasykil beliau utk ikut belajar..
Alhamdulillah Allah bagi hidayah kpd beliau utk ikut belajar selama 3 hr..
Kita berikan mudzakarah kpd beliau dr adab istinjak,makan,wuduk,dll,sampai adab tidur..
Selama 2 hr beliau tidak jg dapat tidur..
Hari yg ketiga beliau lgsg tertidur dan bermimpi kedua org tuanya..
Org tuanya katakan: 
Nak karena pengorbananmu selama utk agama Allah muliakan kami utk masuk kedalam surga..
Terima kasih nak sudah menolong kedua org tua mu.. 
Lalu beliau bangun dr tidur dan nangis terisak2..
Kami semua terbangun dan beliau menceritakan mimpi tsb..
Dan pagi nya beliau langsung cash 4 bln dan luka ditangan nya langsung sembuh..
Subhanallah..
Hanya khuruj 3 hr saja Allah SWT muliakan seluruh keluarga kita..
bagaimana lg klu khuruj 4 bln..
Jaga nishab 3 hr,40 hr,4 bln..
Afwan ana baru tlp beliau,kalau indentitas asli beliau tdk mw diceritakan..

tangan luka bakar

0 Response to "Saya Lihat Tangan Saya Sudah Terbakar"

Post a Comment